Formula 1’de neredeyse her şey bir kurala göre yönetiliyor ve Formula 1 Sportif Düzenlemeleri adı altında toplanan bu 70 sayfalık kural kitapçığı her sene FIA tarafından düzenleniyor.

46. sayfa 3. bölüm, ‘Podyum seramonisi’, dördüncü kural ‘Kupalar’ bölümü net şekilde kupaların içbükey, klasik kupalar şeklinde olması gerektiğini belirtiyor.

Genel olarak kural kitapçığındaki maddelere karşı gelmek başınıza ciddi sorunlar çıkartabiliyor, ancak kupalar hakkındaki düzenlemeler geçtiğimiz yıllarda bazı yarışlarda esnetilmiş.

11993 Avrupa GP

Ayrton Senna Sega’nın başarılı halka ulaşma çabasıyla birlikte Sonic Hedgehog ile tanışıyor. Muzipçe.

6 Yorum

    • Eyw bilmiyordum.
      Bunda bile bir standard güdülmesi manyakça. Gerçi başka manyaklıkları önlemek için olabilir. Biri güya çok zanatsal bir kişilik adıyla zik gibi bir kupa yaptırtıp kaldır bunu diyebiliri önlemek için olabilir.

      O kadar dandik bir kafa sergiliyolar ki insanların herşeyini yazılı olarak belirtmek ihtiyacı güdüyorlar. İdaresel kapasitesizliklerinin farkında bile değiller. Mühendisliğin merkezi koca İngiltereyi adamlar herşeyi yazmadan yönetiyor. Problemler olmuyor mu oluyor onu da çok zaman sözel mueyyideler ile çözüyorlar.
      Bunlar olmadan da olabiliyordu insanlar ve cılkını da çıkartmamışlar. Buna neden ihtiyaç duyarlar sebepler çok da 2 şey sayılır. 1. idare edilen topluluk kafasızlığın zirvesini yaşıyordur.
      (temel ahlak formlarından: neden hırsızlık yapmazsın birileri de gelip senden çalmasın diye. Bunun için malum zümreler ancak yazılı hüküm belirtilsin ister. Mühendislikte böyledir. Senin çaldığını bilen altındakiler hırsızlığa göz yumar… )
      2. İdarelerin basiretsizliği, ahmaklığı, kapasitesizliği. Herşeyi yazmadan yönetemezler. Tanrıcılık güdenler nasıl çalışıldığını çözemez. İster KHK dan bak ister yüzbinlerce sayfayı geçen anayasa ardıllarına ister federasyonlara. İnsanlar kanun yazmadan da konuşarak orta yolu bulabilen canlılar…

      Açık 2 örneğini verelim. Balestre denilen adam sadece fransız auto federasyonu başkanı olduğu için geldi…
      Halen devam eden fransız etkisini anlatmak oldukça güçtür. Hemen herşey Eng. iken biz ona niçin FIA deriz mesela… Aslında International Olympic Committee ‘nin ancak 2013 de onayladığı üzere IAF yani International Automobile Federation dememiz, herkesin demesi gerekirdi hele ki fransız milliyetçisi olmayarak. (https://www.olympic.org/recognised-federations)
      Peki diğer koltuğa bir güzel yerleşenler… Bernie, Max Mosley ve Charlie…
      Önce FOCA’cı sonra da FIA’cı olanlar… Brabham müdürü Bernie, hukuk mezunu olan ve eski pilot Max Mosley [Brabham gizli temcilsici, eski brabham pilotu, gizli brabham danışmanı, March Engineering kurucusu….] ve onun Brabham mekanik şefi Charlie Whiting…
      2’si koltuğundan oldu biri halen başta ve nasıl gideceği meçhul…
      Jean’ın halen fransız federasyonunda kurul üyesi olduğunu ve buradan sonra büyük ihtimal başına geçeceğine zaten değinmeyelim.
      Biz o yüzden uzun yıllardır FIA denilen şeyin bir federasyon/federatif yapı felan olmadığını söyler EU da halen hanedan, burjuvazi, krallığın göstermeden devam ettiğini demeye çalışırız. Nasıl bir kafasızlıksa da bu dünyadan kabul görüyor…
      İlgilenenler açıp baksınlar IMSA da böyle mi olmuş. Zaten ACCUS-FIA gibi vakalar vardır.
      İşte o yüzdendir ki ne FIA’nın tarihi öyle çok yerde, wiki’lerde yazdığı gibi 1900’lerin başına kadar gider ne de bugün ki Formula 1’in tarihi 1950’ler felandır yani değildir… Ki bunu ticaretinde işine gelmediğinde 50-60 ları dikkate almadığında görebilir akıllı kişi. Velhasıl savaş öncesi ve sonrası dönemde birşeyler yapılıyordu bu kalburbastı arkadaşlar onu devraldılar herşey kendilerinin imiş gibi oldu…
      Ben nerden geldim lan buraya. 😀

YORUM YAP [Yorumunuz bizim için önemli!]