2019 Avusturya GP | Zafer Turu S02B09

20

Mete K. Atay ve Onur Tezoğlu Formula 1 gündemini yorumluyor. Daha fazlası için: www.sonsektor.com

Spotify | Apple Podcasts | Mixcloud | Youtube | Feed

20 Yorum

  1. Ağzınıza sağlık güzel podcast olmuş.
    Onur Abi’ye twitter da yazmıştım , Max tur bindirirken DRS’yi her defasında kullanıyordu. Leclerc ise 3.virajdan sonrasında tur bindirdiği için kullanamadı. Dediğim şeyleri tekrar yeniliyorum dikkatli izlerseniz görürsünüz.1 yada 2 defa değil her seferinde drs açtı..
    diğer bir konu ise Verstappen’in , Leclerc’ten daha yetenekli olduğu düşünülüyor. Saygı duyuyorum fakat katılmıyorum. Görecelidir kişiden kişiye göre değişir. Max’ın 4. sezonu , Leclerc’in ise 2. ve Ferraride 1. senesi , daha çok pişecek,olgunlaşacak , şu halde Max’ten daha olgun 🙂 Max’ın önceki senelerde katliam yaptığını biliyoruz. Şuan karşılaştırmak doğru olmaz.
    Araç farkları ve Lastik kullanımları var

    https://www.fia.com/file/83079/download
    Pilotların yarış boyunca Tur zamanları , Tur zamanlarına bakmak daha sağlıklı olur.

  2. Arkadaşlar Vers ve Lerclec mücadelesinde, Lerclec bir kere iyi bir savunma yapmadı yada yapacak yetenekte değil.Orada içeriyi verdiysen olay bitmiştir.Vermeyeceksin yılan gibi olacaksın soğukkanlı ve özgüvenli.Yerini koruyacağına kendisi de inanmadı.Dağınık bir savunma yaparak yerini verdi.

    • Leclerc hızlanmada avantaj kazanmak için dışı tuttu. Ki Verstappen’in ilk hamlesini böyle savuşturdu.
      Verstappen bunun farkına varıp 2.hamleyi dışa açılarak yaptı, temas olmasa belki yine hızlanmada geri kalacaktı. O zaman da DRS açıp Vettel’i geçtiği gibi geçecekti.
      Leclerc’in hatası viraja girerken aracı ortalamaması.. Direnmesi çok zordu zaten. Bir de tüm yarışı önde götürdüğü halde lastikleri yönetemeyip Verstappen’in hızına karşılık verememesi var. Bunun da çoğu onu erken pite alan strateji ekibine yazar.

      • Savunma da dış tarafta kalmak diye bir kavram yoktur.Iç tarafı alan kontrolü de alır.Lerclec iç tarafı inatla tutup viraja doğru da Verstappeni yapabildiği kadar dışa itmeliydi.Viraj çıkışı momentumunu bozmakta Lerclercin elindeydi.O ne yaptı, hiçbirşey, içeriyi verdi sonrasında da ağlayıp durdu.Burada pilot kaliteleri açıkça belli oluyor.Şuan için böyle.Sadece hızlı olmak yetmez, bunun yanında şampiyon olmak için çok farklı yaklaşım ve yeteneklere ihtiyacınız vardır.

        • Öncelikle bir önceki turda aynı atağı dışa kalıp viraj çıkışında hızlanarak savuşturdu. Zira bitik lastik dahi olsa motor farkıyla Ferrari daha çabuk hızlanıyor ve düzlükte mesafe açabiliyor. Bir tur önce yaptığını yaptı yani işe yarayanı. Ama videolara bakın ki Rosberg dahi söyledi; Max rahat dönebileceği halde aracı bilerek dışarı açıp Lec’ i pist dışına itti. Bunu yapmasa geçemeyecekti bir önceki tur gibi. Kasıtlı olarak pist dışına itilen pilotun konuşması da ağlama olarak nitelendirilemez. O araçlara bir kere dahi oturmayan bizlerin olaylarda bu kadar net ahkam kesmesi ise bana tuhaf geliyor. Pilot kalitesini anlama açısından bakarsak olaya ise yorumunuz ne yazık ki saçma.

            • Hocam DRS açıp açamadığı kısmına bakmadım o yüzden bir şey diyemeyeceğim. ama DRS açma özürlüsü falan biraz ağır kaçıyor:) Bu adamlar sonuçta orada yarışıyor. Gridde en yeteneksiz denilebilecek adam bile yıllarca uğraş vererek oraya geliyor( Stroll hariç). Bu açıdan emeğe saygı göstermek lazım. Lecbence özellikle son 2 3 yarıştır ciddi artan bir kalite ile sürüyor. ama sana bir noktada katılıyorum tarz olarak çok fazla temiz bir tarzı var. Max gibi kirli yarışma kısmını beceremiyor. Ama hem atakları hem savunması hep temiz benim gördüğüm. Ve ciddi bir yetenek. Max ile ikisi şu an belkide en yetenekli 2 pilot bana göre.

                • İzleyeceğim bende tekrar videoyu. Ayrıca hata yapıyor henüz tam top seviyede değil zaten hocam. Ama benim gördüğüm çabuk öğreniyor ve uyguluyor. O açıdan bence ciddi bir potansiyel . Max zaten artık kaç yıl oldu tecrübeli pilot kıvamında şu an . Zaten yeteneği de malum Max’ in. Ama Lec’ te bence yetenek olarak eşit seviyelerde.

          • Aslında mantıklı olanı yaptıgı için değil yada doğru olan da diyebiliriz, Ferrari’nın viraj çıkışında ki performansı Lerclecı öne taşıdı.O tur içinde Verstappen bir satranç ustası gibi plan yapıp bir sonraki turda planını tam anlamıyla yetenekli olduğu için uyguladı.Bizimki ise hala iç tarafı bırakıp insiyatifi Vers.e vermekle meşguldu.Sonuç olarak Yarışı kazanamadı.Kaybedecek birşeyi de yoktu.Yapman gerekeni doğru zamanda yapmalı.

            Yıllardır F1 izliyoruz, bırakın da kendi gözlemlerimizden bazı sonuçlara varabilelim.Yetenek konusunda Lerclec bir Verstappen değil olmayacakta.Belki bir Button olabilir o da kesin değil.

            • Hocam anlatmak istediğim nokta bu herkes kendi bakış açısıyla bakıyor. Bana sorarsan da aracı kullanan o. Viraj çıkışında ki çekişini vesaire anlık olarak hisseden o . dolayısıyla en iyisine o an karar vermek zorunda. Ve bir önceki turda anlık kararının doğru olduğu ortaya çıktı geçilmedi. Bir sonraki turda yine viraj çıkışında dışarı itilmese yine geçilmeyecek ve doğru karar vermiş olacak . Benim görüşüme göre de daha açıktan alıp daha rahat hızlanıyor o virajda Ferrari . Zaten viraj sorunu olan bir araç çok içeriden dönmeye kalksa viraj çıkışında gerekli çekişi yakalayamaz o araçla. Bu sebeple de işte bana sorarsan da doğru kararı verdi Lec ve bu yüzden büyük sürücü olacak. Sonra çok sakin ve mental olarak güçlü bir çocuk. Verstappen yetenekli evet ama dediğim gibi ceza verilmesi gereken bir hareketle ve bu hareketi kasıtlı yaparak geçti. Yarışmak adı üstünde iki aracında aynı koşullarda devam edebilmesiyle mümkün. Sen pist dışına it kasıtlı sonra geçtim de. Kusura bakma bende uzun yıllardır izliyorum bu tür geçişleri hiç desteklemedim ki benim için tek efsane MSC’ nin bile zamanında böyle hareketlerine kızdım. Yarışmalarını izlemek isteyen biriyim. Yoksa araçların diğerini pist dışına ittiği geçişleri değil. O zaman Magnussen fanı olmam lazım zaten. Ve ne yazık ki yine benimde kendi gözlemlerime göre Max kadar yetenekli.

              • Son olarak Max ne planı yaptı ne uyguladı ben anlamadım hocam. DRS mesafesine geldi lastik avantajıyla bir tur önce geçemeyince dışarı itti geçti.
                Burada ben bir plan bir yetenek görmüyorum. Ha yeteneği pist dışına itmesinde var o ayrı.:)

                • Etik veya değil Lercleci dışarı attı.Fakat buraya bu duruma zemin hazırlayan Lerclec’in kendisiydi.

YORUM YAP [Yorumunuz bizim için önemli!]