Marchionne tekrarladı: Kurallar istediğimiz gibi olmazsa ayrılırız

27

Ferrari başkanı Sergio Marchionne, 2021’deki motor kurallarının kendi istedikleri gibi olmaması halinde ayrılacaklarını tekrar açıkladı.

FIA ve Liberty Media’nın üzerinde çalıştığı daha ucuz, basit ve gürültülü motor planları, mevcut üreticilerden tepki almıştı.

Alfa Romeo’nun da Sauber’e sponsor olmasıyla birlikte Ferrari’ni çekilme söylemlerinin blöf olduğu konuşulmuştu. Ancak Marchionne, kurallar istedikleri gibi olmazsa iki markayla birden çekileceklerini yineledi.

“Görüşmeler başladı ve yeni gelişmeler olmaya devam edecek. Ferrari’ye fayda sağlayan bir çözüm bulabilmek adına 2020 yılına kadar vaktimiz var. O tarihe kadar en iyi çözümü bulmak zorundayız.”

“Ferrari’nin Formula 1’den çıkma olasılığı blöf değil gerçek. Bu konuda ciddiyiz. Sauber’le yaptığımız anlaşma 2020-2021’de sona eriyor. Yani Ferrari’nin de ayrılabileceği tarihe kadar.”

“Spor için iyi bir çözüm bulmak zorunda olduğumuz bir gerçek, fakat bazı konularda da geri adım atmadığımızdan da emin olmalıyız.”

Marchionne, görüşmelerde orta yolun bulunabileceğini söyledi.

“Chase ve ben, sporun iyiliği için bir orta yol bulunması gerektiğini biliyoruz. Ancak Ferrari’nin taviz vermeyeceği konular çok net.”

“Teknolojinin gelişimi bizim için çok önemli. Araçların teknik olarak sürekli gelişmesi gerekiyor ve geri adım atmak doğru değil. Ferrari’nin burada olmasının sebeplerinden biri teknik gelişim.”

“Formula 1 bu yönde gitmezse, Ferrari pist üstündeki yeteneğini göstermek için başka şeyler bulur.”

27 Yorum

  1. Girişilen yolda yapılan hatalardan güncel büyük hata neydi biliyor musunuz. FIA ve Liberty başlarının blöfü yiyip bir markanın sunumuna katılmış olmaları…
    Bunu ya herkese yapacaksınız yada kimseye yapmayacaksınız. Kaldı ki şimdi yapmayacaktınız…

    Şunu belirtelim ki Süveter o kadar ciddiye alınacak bir adam değil bakmayın siz onun oturduğu koltuğa… Bunu otomotiv de gel gitli saçmalamalarıyla, VW atışmalarıyla görebilirsiniz. Süveter’in boş konuştuğu dolu konuştuğundan çoktur… bunu geldiği günden beri söylüyoruz çünkü adamın kalibresi zaten ortada.
    Akıllı oynanırsa şayet Ferrari ne FIA nede amerikalı Liberty ile kavga edemez…
    Süveter’in zaten 2021’i görebileceği dahi meçhulken çok sallamayın onun koltuk uzatma senaryolarını. Agnelli’nin birşey yapması için Ferrari başarısız olmaya devam etsin yeter. 😀

    Başka bir şey söyleyeyim size. FIA, euronorm, safety… devletler muvazenesi konusudur. Salt otomotiv kavramları ile dahi anlayamazsınız dünyanın çoğunluğu zaten bu yüzden ne FIA’nın tutumlarını nede dieselgate gibi vakaları anlayamıyor.
    Liberty bir amerikan şirketidir bazı açılımları yapabilmeleri yeterli. Amerikan süper devletinin bazı özel şirketleri hatrına devletlerin stratejilerini akil bıraktığı görülmemiş şey değil.
    Kısaca raconuna ve biçimine göre Amerikanın, kurtuluş hedefinde yatan pazarıyla FCA’a 2 racon kesmesi, borsasında 2 oynama dahi italyanların geri adım atmasına yeterde artar bile. Amerika şayet isteseydi bugün F1’de otomotiv markalarını zaten mecburi ayrılmış olarak görebilirdiniz 🙂 hatta avrupa da şuan batışları konuşuyor olurdunuz. İşin VW sınırında tutulması budur, süperdevletler çocuklarını nerede himayesinde tutacaklarını bilirler….

    Mesela şuna gelince…. “bu unitelere en az 10 yıl odaklanmak gerekiyor.”
    bugün avrupa da yol motorların da bile bulamıyorsunuz bunu. Hayaller ile gerçekler farklı. Bana F1’in son 30 yılından 10 yıl yürümüş bir motor getirin yahu. Evvelinden getirmeye kalksanız dahi şüpheli kaçar ki o devrin F1 krallığında olmadığını defalarca söyledik. F1 demek sık sık değişim mecburiyeti hissetmesiyle değiştirmek demek. Zaten güzelliği kadar kısırlığı da burada. Özellikle geçmişte farklı bir seriyi 6 yıl dahi domine edebilirdiniz F1’de bu olamıyor elinizde ki teknik varlıklar değişmeksizin 5 yıl yürüyemiyor ki.
    FIA’nın gerçekleştiremeyeceği ispatlı avuntuları gibi hangi 10 yıldan bahsediyorsunuz.

    • 4 motor ureticisinin kazanımlarıma göre iyi bir süre. Gelinen noktada motor üreticilerinin biri dişında kazanımı yok , hala anlamaya çalışıyorlar. 2018 de anladıklarını görelim 7 yılla kalsın.

      Amerika Ferrariye darbe vurur vurmaz bilmem, umrumdada değil ama bir devlete bu meseleleri konu yaptiracak adamlar varsa F1 in başında, kabul edilebilir bir durum değil, yapamazlarda..

    • Süveter o kadar ciddiye alınacak bir adam değil

      GM CEO’sundan randevu istemiş, alamamış, sonra çıkıp ‘nasıl olur da bana randevu vermez’ diye ortalarda geziyordu, gitmiş yine istemiş, yine alamamış 😀

      Liberty’nin tutumu önemli olacak, bakalım ne kadar geri adım atacaklar, ne kadar diretecekler. Ferrari’nin bugün tepki verdiği şey yarın vermesi gerekeceğinin üçte biri sadece. Brawn da önerilerinin sadece %30’unu sundu sadece, geri kalanını da diretebilmesi için önce bunları kabul ettirmeleri gerektiğini biliyorlar.

      Liberty bu işten para kazanacak. Ferrari kalırsa sporla birlikte batacaklar, giderse (veya kuralları kabul ederse) ise bir çıkış yolu var. İhtimali yeter.

  2. Bu motorlar ne kadar Renault-Ferrari-Honda’yı arka planda gösterse bile, hatta istatistiksel olarak bile düşük gösterse bile 4 üreticide turbo elektirik üniteler ile devam etmek istiyorsa mevcut şekilde kalmalı. Bu zamana kadar aşırı harcama yapıldı. Üreticiler ne kadar çok para kaldırıyor olsa bile yatırımi yapanlar 1. dereceden onlar. Yani şirket tarafından bakarsak, bu unitelere en az 10 yıl odaklanmak gerekiyor. Çünkü bu kdr harcama yapılmışken, Mercedes ve yeni yeni Ferrari motorda iyi işler yapıyorken, Renault ve Honda hatta Ferrari gibi takımlara mevcut ünitenin süresini uzatarak bir fırsat yaratılmalı. Renault-Honda-Ferrari bu ünitelerden meyve alamadan kaldırmamalı. Mevcut istenen durumdan Mercedesin bir kaybı yok ama diğerlerinin var gibi gözüküyor. F1 taraftara hitap etmeli diyorsak bile F1 takımları ve üreticileri bu konudaki 1 numaralı hissedar. Onlar ne isterse o olur.

    Ben sınırlardan yana değilim. F1 diyorsak, teknik-taktik-stratejik en çok harcamanın olduğu bir seri olmalı. Küçük takımlar çok düşünülüyorsa ,F1 gelirleri küçük takımlara daha adeletli dağıtılabilir ve attırılabilir veya belirli bir tepe sınır koyulabilir. Böylelikle imkanları attırılabilir. Ama sen çıkıp daha fazla standrtlaşma yapayım, gelirleri kısayım, harcama sınırı getireyim diyorsan kusura bakmasın kimse ona okey vermez. Bunun olduğü bir sürü seri var, F1 i de illa buna eklemeye gerek yok.

    Ancak şahsi düşüncem şu; F1 öyle bir noktadaki, bunları çözmek için 2021 kurallarının bu şekilde olması bana doğru gelmiyor. Sınırlı aerodinami ve motor kuralları olmasını istemiyorum. En iyi kanatlar, en iyi süspansiyon dinamikleri, yani kısaca en iyi aerodinamik ve mekanik faliyetlerin olmasını istiyorum. Bunlarìn içinde en iyi, en pahalì teknolojinin olmasinida istiyorum. En iyisini istiyorsak harcama olmadan olmuyor. Yani diyoruz ya büyük takımlar sürekli harcayarak deneyerek bir şeyleri başarıyor, o olmadan en iyisinin elde edilebileceğinden pek emin değilim. Yani harcamayı ben yapmıyorum, adamlar kazanıyor ve bu kadar para yatırıyor banane? Benim ne kaybım yok bu işten Istedikleri kadar harcasın dursunlar umrumda değil.

    Harcama sınırı koyulmasın ama kûçûk takimlara bazi firsatlar yataratacak gelirlerde arttirilmali. Bu yüzden Ferrarinin itirazı bana haklı geliyor ama Ferrarinin yönetimi benm istediğim seviyede değil. Bana sorsalardı atmosferik isterdim. Mercedesin istediğine okey demezdim ama durum bu yapck bir sey yk.

    • Bu genel görüş ve bana göre nitelik barındırmıyor…
      Sizin anlayamadığınız şey şu bu en en… ler bakışı ve en harcama… sizin çıkarınıza olan şey değil. Size sadece öyle anlatıldığı için kanmış durumdasınız.
      Bu yüzden zaten F1 bu hale geldi. Bu mantaliteyi taşıyan idareciler ve seyirciler sayesinde F1 bugün ki tükenmiş haline döndü bunu dahi göremiyorsunuz.
      Bu dediğiniz sokak… çıkmaz sokak.
      Yürünen çizgi değişmediğinde de yolun sonuna çıkılacağını göreceksiniz.
      🙂

    • F1’de her türlü konuda hali hazırda sınırlar var zaten. Motorlar 1.6 olacak, 90 derece V6 olacak, çap strok şu olacak, krank şu boyutta olacak, tek turbo olacak, hibrid gücü şu kadar olacak, olacak da olacak. Kaldı ki bu kısıtlamaların çoğu eskiden yoktu. İsteyen V8, isteyen V10, meraklısı da V12, hiç beğenmeyeni flat-12 yapabiliyordu. Bu kısıtlamalara bir tane daha ekleniyor ki bu çok para harcanmasın, mühendisin sayısı değil beyni iş yapsın diye yapılıyor.

      Bunda mücadeleye, rekabete aykırı bir şey göremiyorum. Herkes kendi motorunu tasarlayacak, elindeki parayı ve beyinleri en iyi şekilde kullanan başarılı olacak. 2021’de herkes birebir aynı motoru kullanacakmış gibi konuşmamak, böyle hareket etmemek lazım.

  3. Şimdi Brawn’ın yerinde olsam, o turbo motor önerisini geri çeker, atmosferik V8 falan getirir, Ferrari ve diğer üreticilerin de asla imzalamayacağı bir kurallar yığınıyla süslerim.

    Defolup gitsinler. Lafından da kurtuluruz, başkasından da. Red Bull, McLaren, Williams, Sauber, Force India olduğu sürece F1’in başına bir şey gelmez. Bitti denen de küllerinden yeniden doğar. 3 tane tek şeyle ilgili taraftar gider, 5 tane her şeyle ilgilenen, meraklısı gelir. Ferrari ve GTE Pro’da Aston, Ford ve Corvette’in tozunu yutmaya devam eder.

    Ya da Formula E’ye geçsin, teknoloji orada 😀

  4. Alfa’yı da getirip, 2020 sonunda iki takımla ayrılma tehtidi çekiyor. Belki Alfa gelmeyecekti, şüphelendim şimdi. Ferrari ayrılırsa F1 fena yıkım geçirir. S.qtsnle olmuyor bu işler. Kimsenin izleyeceği bir spor olmaz. Ardından Mercedes, Renault’da ayrılabilir, yani bilinmez. Bu takımların yarış takımlarıyla anlaşmaları 2020 sonu hep. Bir andan alayı spordan çekilirse, izleyeceğiniz bir F1 olmayabilir. Aslında bu takımların ayrılmasına gerek kalmadan, Ferrari ayrılığı F1’i çökertir. O yüzden Liberty dikine değilde, huyuna gitmeli biraz. Amerika devletine elinde bulundurduğu güç nedeniyle nasıl bir şey yapamıyorsanız, Ferrari’ye de bir şey yapamazsınız. Realist dünyanın içinde bulunan tersi saçma şey işte.

    Ha bana kalırsa inşallah anlaşamazlar, Ferrari ayrılır, F1 çöker kül olur. Turbo ile gitmek isteyen her üretici, her kişiye ceza olur inşallah aminn.

      • Süveterin reklamlı caf caflı almanları hedef tahtasına koyduğu alt etme çalışmaları işte. Bunu herkes göremiyor tabi. 🙂
        Müşteri kapmak ayrı Audi, BMW’i alt etmek ayrı. Hedefine koyduğu Mercedes’in karşısında rezil olup dururken hedef cephelerini büyütmekten başka birşey yapmıyor arkadaş.
        İddia karşılıklarını yapabildiğin gün ciddiyet içerendir. 🙂

    • Ferrari ayrılırsa F1 biter durumuna anlam veremiyorum.
      Ferrari ayrılırsa Mercedes burada daha bi 30 sene kalır. Çünkü tamamen rakipsiz kalacaktır. Bİr fabrika takımının istediği de budur. Bİr fabrika takımı yetkilisinin rekabet konusunda ne söylediği hiç önemli değildir. Onlar her zaman 5 tur önde yarış kazanmak, takipsiz olmak ister.
      Ferrari giderse ortalık Mercedes’e kalır, rahat rahat at koştururlar. 10 dakikalık pit stop yapıp kahve içerler. İşlerine gelir yani. Tabi arkadaki takımların o kadar da geride kalmaması için bir düzenek kurulur mutlaka. Mercedes motoru kullanan tek takım Mercedes değil sonuçta.
      E Renault da Ferrari’nin yokluğunda atılım yapar elbet ya da en azından öyle görünür. Öyle ya da böyle bir sıra yukarıda bitirecek yarışları.
      Lafın kısası Ferrari giderse F1’e hiçbir şeycikler olmaz.
      Bence bu saatten sonra Liberty erkek olsun, Ferrari’ye “hoşçakalın” desin… bakalım ne oluyor!

      • Ferrari ayrılırsa Mercedes burada daha bi 30 sene kalır. Çünkü tamamen rakipsiz kalacaktır.

        Sen herkesciklerin söylediği tezi anlamıyonda, bu yazdığındakini nasıl anlıyon?

        1-Eğer Ferrariye erkek olup güle güle derseler, bıkılan Mercedes’in rakipsiz kalmasına taraftarlar ne tepki verir snce? F1 izleyicisinin %70 i Ferrari severler oluşturuyor. %30 cuk kısmıyla bu spor ayakta kalabilecekse helal olsun.

        2-Ferrari ayrılırsa ve ortam rakipsiz kalirsa + seyirci azaldığında, Sky sports’un F1’e yatırdığı yarım milyar dolar veya euro’nun hesabını Liberty nasıl verecek? Adamı asarlar asarlar.

        3-F1 gelirleri nasıl etkilenir?

        4-Gridde ki tüm takımlar Ferrari’nin kalmasını ister, RedBull dahi, açıklamalardanda belli ettiler. Çünkü Sporu ayakta tutan tek takım. F1 ile özdeşleşmiş bir yapıdan bahsediyoruz. Ayrılması, insanın komple sağ veya sol tarafınıkaybetmesi gibi bir şey. Aynı şey Ferrari içinde geçerli.

        Ve bi ton şey…

        Bir çocuğa araç çizmesini söylesen, o kırmızı bir araç çizerdi’den yola çıkarsak, bir çocuk gri veya turuncu-sarı veya siyah bir araç çizmeyeceği için, Ferrari herkesi ezer geçer. Yorumlarım yüceltme gibi anlaşılmasım, sadece gerçekler 🙂

        • F1 izleyicisinin %70 i Ferrari severler oluşturuyor.

          O Ferrari severler bugün burada ve F1 batıyor. Demek ki Ferrari ile de olmuyormuş. Kaldı ki F1’i batırmaya hala devam edenlerin çıkardığı yangına kötükle gidiyor.

          Nitelik önemli.

          • Bnde onu diyorum, batmakta olan F1, Ferrari ayrılığında iyice batacak. Bize göre batırma gibi gözüküyor ama üreticiler farklı düşünüyor. Karar verende onlar ise, ya batacaklar ya çıkacaklar. Ama neye göre batıp çıktıklarını ilerleyen dönemde göreceğiz.

            Şuan konuştuğumuz kısımlar tamamen bu seneye kadar olanlarla alakalıydı. Ancak F1’e bir şekilde 2017 gibi mücadele girdiği anda F1 hiç bir şekilde batmaz. 2017 böyle oldu. Belki 2018’de Renault veya Honda gelişim gösterir, lider kesime McLaren-RBR hatta Renault bile tepeye oynayabilir. Motor verdiği takımlarda iyileşebilir. Zaten bu takımlardan en az üçü mücadele olsa, motor kurallarını kimse iplemez. Yok standartmış felan, bıdı bıdı’da kalır herşey. Ben şundanda kesin eminim, seneye 3 takım mücadele geçirsin veya diğer 3 üretici güç ünitesinde iyileşsinler, F1 bu motor kurallarını veya gelecekle alakalı bazı kararları ya da hayal ettiğiniz şeyleri hiç bir takıma dikte ettiremez. Mevcut oyunun bozulmasını istemeyeceklerdir.

            • Seyirci… seyirci… seyirci… bi kere de unutma şunu 🙂
              Bi diyon f1 ‘in %70 i ferrarici bi diyon üretici bıdı bıdı 🙂
              bu ne yaman çelişki arkadaş. 🙂
              Adam diyor ki sana madem o kadar önemlisiniz şampiyonluğu ipucundan verdiğiniz sezonda F1 batıyor 2’li 3’lü üretici rekabeti olsa ne yazar batmayacak mı sanıyorsun. 🙂
              Rekabet varken batmıyor muydu…

              • Seyirci seyirci seyirci diyonda abi seyirci mücadele, aksiyon, manyaklık izlemek istiyor. Bulunduğumuz mevcut durumdaki mücadele manyaklık sürdüğü sürece ben sınır şart cart curt istemiyorum. Aşağıdada yazdım durumu. Çok erken konuşuyoruz. Önümüzdeki iki yılıda görelim. Bunun dşınında yav herkes batıyor batıyor batıyor diyor, hatta 10 yıllardır aynı şeyi diyor, ama bi batamadı gitti spor arkadaş. Batar derken adamlar hisseleri katmanlı olarak sattı kaç milyara, bu nasıl çelişki?

                • “mücadele, aksiyon, manyaklık izlemek”
                  bana bunların içinde senin kalsa nolur dediğin motorları hadi anlatsana göreyim.

                  Önünde ki 2 yılı Haloyla zaten göreceksin 🙂 motorlar zart diye değişmiyor şasiler de değişmeyecek. 🙂

                  Rakamlara bakmayı bilmiyorsun satıştan gerçek boyutu bilmiyorsan batışı göremezsin aç izleyici oranlarına bak. 🙂 Liberty boş yere mi kesiyor takımların parasını…

                • seyirci mücadele, aksiyon, manyaklık izlemek istiyor

                  Abu Dhabi’de izledik manyaklığı 😀

            • Şunuda belirteyim, mevcut durumda hiç bir şey bozulmadan devam ederse Renault-Ferrari-Mercedes-RedBull-McLaren muhtemelen 2020’e kadar birbirlerine ciddi şekilde yaklaşacaklar, ciddi şekilde mücadeleler olacak. Bunun sinyallerini almıyor değiliz, McLaren iyi bir aracı var, RedBull’un iyi bir aracı var, Renault potansiyel olarak araçta iyi işler yapcaktır, Ferrari potansiyelini bu yıl gösterdi. İş sadece Ferrari-Renault-Honda’ya kalıyor. Bu takımların gelişeceğindende kesin eminim. Biraz geç olacak ama geç olsun güç olmasın diyeceğim. Tüm bunlara rağmen 2021 kurallarını ve standrlatşmış kısıtlanmış artık ne diyorsanız, gelirse eğer, bunu F1 eğer bozarsa ciddi aptallık yapar. Bütün üreticilerde gelişeceğinden emin.

              Bence bir şeyleri konuşmak için biraz erken. 2018 veya 2019’lu yıllardaki gelişimi, mücadeleyi görmek lazım. Zaten yukarda anlattığım durumun aksi bir durumu izlenirse, 2021 motor kuralları şart olur.

              Velhasıl üreticiler daha fazla para harcayım, en iyisini üreteyim ve mücadele olacaksa bu şekilde olmasını istiyor. Yani mühendislik tarafından bakarsak bu aptallık değil. Taraftarlık tarafımdan bakarsamda bu aptallık değil. Ama sizler bir tutturmuşsunuz başka takımlar gelmiyor, şöyle oluyor, böyle oluyor. Diğer takımlarda daha atmosferik gibi üniteler varken bu spordan kaçtı, daha neyin gelmesi için uğraşacağım. Bir tarafları yiyen gelsin yarışsın. Dediğim gibi para benden çıkmıyor. F1’de üç kuruşluk motor üniteleri göreceğime, en fazlasını harcasınlar, ki bütün üreticiler o kadar para harcamaya müsait ve harcamak istiyorlar, biz neden bunun kısıtlanmasını isteyelim? Kos koca 4 büyük üreticiyi bulmuşuz, deli gibi para harcamak istiyorlar, bundan banane harcasın dursun.

              • “Renault-Ferrari-Mercedes-RedBull-McLaren muhtemelen 2020’e kadar birbirlerine ciddi şekilde yaklaşacaklar,”
                2017 başında ki ferrarici iyimserliği 🙂
                Sanki zirveyi teşkil eden yerinde sayıyor. 3 yıl geçti la koca 3 yıl avuntularla 🙂 4.’e giriliyor. Honda’da işe mi başladın hayırdır 🙂 Ne biliyon sevgili markanın 3 motorda çakılmayacağını 🙂

                Öyle düşünmeden yazıyorsun ki 18, 19 da ki dandikliği zaten göreceksin 2020 de 1 yılda mı motorlar koyulacak ortaya 🙂 Ortamın kârı düşerken çatır çatır düşürülecek bütçeleri ohhh misss.

                İşte böyle tifosi manyaklarını gördükçe bu kadar harcayıpta ferrari’nin çakılmasına çok seviniyorum. İzleyici olarak senin işine gelmiyor kardeşim bunu anlayacak kafa yok. Bundan sana ne değil işte böyle harcamaları sana zarar veriyor. 3 yıldan fazladır harcıyorlar sanki kendi faydasına bir halt görmüş gibi halen bir ümit. 🙂
                Başka takımlar gelmesin miş… esaslı müşteri takımının yeni gelen HAAS olduğunu unutmuş arkadaş. Başka iyi takımlar olmasa Alfa’lı Sauber’ini kimle yarıştıracaksın Honda’lı Toro Rosso’yla mı 🙂
                Sizi okutan hocanın ben.. mühendisliğe çok para harcamak demezler canımın içi 🙂

                • Seneye olur da Mercedes yine uçar giderse, Ferrari ‘bu motorlar kalsın’ lafını demeye devam edebilecek mi acaba 😀

              • Red Bull’un iyi şasisi var (çoğu zaman), motoru yok, McLaren’ın şasisi iyi dedik, motoru yok. Motorlar dün gelmedi, dördüncü senelerini dolduruyorlar ve kurallar değişene kadar 7 yıl kullanılmış olacaklar. V8’ler de 8 yıl kullanılmıştı. Yani yarısını geçtik ve hiçbir denge oturmadı, Honda’nın da yarın çufçuflamayacağının garantisi yok. Mercedes ve Ferrari kimseye motor vermiyor, Renault da vermeyecek. Eee?

YORUM YAP [ Yorumunuz bizim için önemli! ]